, blahopřejeme!

JÓGA

Recepce:
606 667 066

Manažer:
Iva Farářová
602 813 924
pohyboveaktivity@domyno.cz

Cvičební styly

JÓGA:

JEMNÁ JÓGA
V hodinách jemné jógy se vydáte na cestu do svého nitra, rozproudíte vaši pránu a budete se houpat na vlnách vlastního dechu. Vyladíte mozkové vlny pomocí recitace manter, vyjádříte vděčnost Slunci přes dynamickou sérii pozdravů Slunci, ztišíte smysly, vědomě nastavíte ásany a zrelaxujete unavenou a přeplněnou mysl. Zakončíte meditací.

ASHTANGA JÓGA
Tento dynamický styl jógy vychází z hatha jógy. Systém je založen na šesti sériích, stupňujících se podle obtížnosti. Vyrovnává sílu a pružnost v těle. Jedná se o sérii pozic přesně za sebou následujících. Důraz je zde kladen na dech udždžaji, dristi-směry pohledu během praxe a bandhy (mula bandha kořenová čakra, a udhijana banda – podbřišek). V pozicích se zůstává pět dechů a přechází se z pozice do pozice pomocí vinyasy.

VINYASA JÓGA
Je typická plynulými přechody mezi pozicemi, začíná se pozdravy slunce pro rozproudění energie v těle a připravíme tak tělo na ásany – pozice v kterých zůstáváme pár dechů. Soustředíme se při vinyase opět na dech a plynulý pohyb mezi pozicemi. Buduje se zde jak síla tak pružnost. Pozice jsou zvoleny podle zdatnosti skupiny. Hodina končí relaxací.

POWER VINYÁSA JÓGA
Je dynamickým stylem jógy, která je oproti klasické józe náročnější svojí rychlostí a silovým zaujímáním pozic. V ásánách (pozicích) se nesetrvá dlouhou dobu, ale jedna na druhou na sebe plynule navazují a to vše za doprovodu řízeného dechu, který nám pomáhá sjednotit tělo a mysl. Power vinyása jóga rozvíjí sílu, pružnost, harmonii těla i mysli. Pomáhá při hubnutí, podporuje detoxikaci organismu a produkci žláz s vnitřní sekrecí. Tento styl jógy je vhodný pro ženy i muže.

JIN & JANG JÓGA
Praxe Jin & Jang jógy je propojením dvou odlišných přístupů. V protikladech se pokusíme hledat soulad a harmonii, kterou potřebujeme nacházet i v našem každodenním životě. Relaxační pozice souznící s elementem vody budou střídat asány podněcují zažehnutí vnitřního ohně v nás. Ochutnáme esenci naší podstaty, rozvibrujeme svalovou hmotu, protáhneme pojivové tkáně, dotkneme se své nejjemnější struny. Procítíme svou celistvost po stránce fyzické, duševní i emocionální a připravíme se tak na krásný start do nového dne, do celého týdne…“

Lekce jógy mají široké pole působnosti, každé tělo je jedinečné a má své limity, které se dají každým dnem posouvat či s laskavostí přijímat. Po ranní praxi Jin  – Jang jógy povětšinou snadněji a s úsměvem čelíme přicházejícím výzvám – do nového dne vstupujeme s občerstvenou myslí, v posíleném těle. Večerní JIN jóga pak otevírá bránu do budoucnosti v těle pružnějším a zdravějším; asány s delší výdrží se praktikují ve znamení zklidnění, ke slovu přichází pránická síla (rovnocenná akupunktuře) stimulující meridiány a vyživující fascie – zejména tedy pojivové tkáně, klouby a vnitřní orgány. Jin je rovněž nenásilnou kultivací meditativních stavů, přináší kvalitu prožitku kouzla okamžiku, (znovu)objevování vnitřního míru a harmonie.

HATHA JÓGA
Otevírá a vytváří prostředky pro získání duševní jasnosti a klidu. Ulevuje od bolavých zad, posiluje a harmonizuje tělo na všech úrovních a umožňuje se tak vydat na cestu za vyšším cílem.
Jóga je především Svoboda, nemusí být jen o pouhém zaujímání určitých pozic, ale o svobodném přístupu k její praxi a předně o přístupu k sobě, o sebe akceptaci. Jógová cesta zpřístupňuje dveře k prožitku a návratu k tomu, co již v sobě dávno máme a důvěrně známe, jen jsme na svou životní sílu pozapomněli pod tlakem vnějšího okolí. Hatha jóga je cestou domů.

PILATES:

PILATES
Jedná se o druh cvičení, které zpevňuje svalstvo zádové, břišní a hýžďové, takže vytváří základ správného držení těla, obnovuje celkovou vitalitu a dodává tělu sílu a ohebnost. Celkově vypracovává dlouhé, štíhlé svaly. S důrazem na správné dýchání okysličuje svaly a podporuje cirkulaci krve. Pilates nevyčerpává, spíše dodává energii.

POWER PILATES
Originální metoda vhodná nejen pro ženy, ale i pro muže. Silovější a rychlejší verze cvičení vhodná pro mírně pokročilé a pokročilé. Získáte lepší výkonnost i v jiných druzích sportů.