, blahopřejeme!

PILATES

Recepce:
606 667 066

Manažer:
Iva Farářová
602 813 924
pohyboveaktivity@domyno.cz

Fit Pain Free a SM-Systém

Zatímco většina chronických léčebných metod se zaměřuje pouze na symptomy nebo bolest maskuje, FitPainFree upravuje posturální problémy. Ty jsou totiž příčinou Vašeho neustálého nepohodlí. Tisíce lidí jako jste vy už odmítli nechat se zlikvidovat neustálým pojídáním prášků. Našli alternativu, vyhnuli se operaci a cítí se lépe. FitPainFree je osvědčená, jednoduchá a velmi šetrná metoda cvičení podle P. Egoscue, který je světovou jedničkou v oblasti „nelékařské“ úlevy od bolesti, má míru úspěšnosti 94%. Jeho metoda cvičení pomohla už tisícům jednotlivců zjistit, jak funguje jejich pohybový systém, aktivně se zapojit do cvičení a samoléčebného procesu a osvobodit se tak od chronické bolesti.

TŘI OTÁZKY PRO IVU FARÁŘOVOU

Jak jsi se dostala k FitPainFree?
Jako kompenzační sport k mé aktivní profesi trenérky sportovního aerobiku a fitness, kdy trávím čas v hlučných tělocvičnách, jsem si našla golf. Miluji slunná rána s rosou, kdy jdu třeba i sama ven a občas odpálím míček. Je to takové to čištění hlavy. Nicméně golf je jednostranný pohyb a já po čase pocítila bolest v rameni. Celý rok jsem měla s ramenem omezující potíže a v noci nemohla spát. Ani návštěvy u fyzioterapeuta nedokázaly bolest odstranit.

Na závodech sportovního aerobiku jsem potkala svoji kolegyni Hanku, která měla stejné problémy s ramenem již 5 let a nyní byla bez bolesti. Vyprávěla mi o jejím setkání s Líbou Plaček, o cvičení Fit Pain Free P. Egosque a o cestě do San Diega. Hanka k nám do Čech toto cvičení přivezla a skvěle metodicky zpracovala. Věděla jsem hned, že chci nové poznání a vědomosti a přihlásila se na specializované školení. Nakonec je i pro mě ten správný čas jít tímto směrem a připravit tělo na delší, kvalitní, aktivní stáří a třeba co nejdéle předávat na skupinových lekcích klientům v Domynu speciální izolované cviky, díky kterým se naučí správně pracovat se svými svaly a díky kterým odstraní svalové dysbalance způsobující potíže. 

FitPainFree ale vyžaduje znalost anatomie a jistý stupeň certifikace.
Ano, musela jsem se naučit anatomii svalů a kostí v latině, zásobník asi 200 cviků v angličtině, učila jsem se diagnostikovat chůzi a postoj. Naučila jsem se pracovat s počítačovou aplikací pro tvorbu tréninkových plánů a s aplikací Visible Body v 3D. Během studia jsem prošla krizí se sebepodceňováním, ale důvěra v samotné školení (byla jsem velmi brzy bez bolesti ramene) a získání nového pohledu na fungování lidského těla, mě dovedla k získání certifikátu. Následující období si budu zvyšovat specializaci cviků FPF pro sportovce, cviků FPF pro řešení akutních bolestí zad atd.

Co do budoucnosti, kde se v tomto cvičení vidíš?
V současné době jsem začala v Domynu praktikovat skupinové lekce. Ve svých lekcích se snažím vysvětlit klientům důvod zařazení cviků, který sval je třeba protáhnout, který posílit, jakými cviky mohou předejít různým chronickým bolestem. Zde se mi utváří ustálená klientela, se kterou mohu více pracovat. Bude-li zájem hodiny přidám.

Ráda bych zařadila svoje poznatky i do tréninkových plánů dětí, se kterými denně pracuji. Momentálně u nich spatřuji chybné posturální držení těla a tak mohu pomoci s kompenzačními cviky.

Jsem ve sportovním prostředí a ráda bych zapůsobila i na ostatní trenéry a vysvětlila důležitost cviků FPF pro jednostranné sporty. Určitě se budu dále vzdělávat, čekají mě další kvalifikace a posun k novým poznatkům.

V červnu jsem se v Rakousku osobně setkala s paní Líbou Plaček z USA, která je po čtyřech endoprotézách kyčelních kloubů. Svým aktivním a optimistickým přístupem ke cvičení mě inspirovala do další práce a posunula dál. Já se zatím snažím pomáhat kamarádům a známým s jejich pohybovými problémy a moc mě těší, když cviky pomohou. Čtu odbornou literaturu od Pavla Koláře a sleduji jeho workshopy. Vše mě moc baví a naplňuje.